Agressieprotocol
Ons Agressieprotocol
Agressie en geweld van een huurder of bezoeker van Woonstichting Hulst komen gelukkig niet vaak voor. Maar als het gebeurt, is het altijd een keer teveel. Onze medewerkers maken dit helaas wel eens mee.
Bij Woonstichting Hulst wordt agressie niet getolereerd en doen we er alles aan om dit te voorkomen. Schreeuwen, schelden, beledigende taal, een dreigende houding of een bedreiging accepteren wij dus niet. Vanzelfsprekend mag u deze houding ook van onze medewerkers verwachten.
Hoe gaan we met elkaar om:
- Wij behandelen u met respect. Wij verwachten ook van u dat u onze medewerkers met respect behandeld.
- Wij verwachten dat wanneer u onze balie bezoekt, u niet onder invloed bent van drugs of alcohol. Dit geldt ook voor afspraken van onze medewerkers bij u thuis.
- Wij tolereren geen agressie of geweld richting onze medewerkers. Onder agressie of geweld verstaan we schelden, bedreigen, vernielen, lichamelijk geweld en het uiten van beledigende en/of discriminerende taal.
Bent u agressief tegen een van onze medewerkers, dan nemen wij maatregelen. Deze maatregelen hebben we vastgelegd in een agressieprotocol.
Maatregelen:
- Agressieve huurders ontvangen van ons een brief, waarin we aangeven dat agressie niet wordt getolereerd.
- Ook kunnen we besluiten dat we enkel nog schriftelijk met deze huurders willen communiceren en niet meer telefonisch of aan de balie.
- Vanuit veiligheidsoverwegingen registreren wij agressief gedrag door huurders in ons agressieregistratiesysteem, zodat alle medewerkers van Woonstichting Hulst hiervan op de hoogte zijn.
- Bij agressie en geweld doen we een melding of aangifte bij de Politie.
Uitingen van ontevredenheid:
Indien u ontevreden bent horen we dat graag van u. Iedere klacht zien wij als een gratis advies voor het verbeteren van onze dienstverlening. Wel verwachten wij dat u deze klacht op een fatsoenlijke manier met ons deelt. Agressie en geweld doen namelijk veel met medewerkers en iedere vorm van agressie of geweld is een nare ervaring.