Klachten
Niet tevreden?
Onze medewerkers zetten zich dagelijks in voor huurders en woningzoekenden. Ondanks hun inzet kan het voorkomen dat u niet tevreden bent. Wij zien een klacht als een waardevol advies en horen uw klacht dus graag! Uw klacht zal via een vaste procedure in behandeling genomen worden.
Er zijn verschillende soorten klachten:
- U heeft een technische klacht/reparatieverzoek? Kijk hiervoor bij reparatieverzoek.
- U heeft bezwaar tegen de toegepaste huurverhoging? Meer informatie vindt u op de website van de Huurcommissie.
- U heeft een klacht over een medewerker of een procedure van Woonstichting Hulst? Hiervoor doorloopt u onderstaande stappen:
Het kan gebeuren dat u niet tevreden bent over de manier waarop u behandeld wordt. Het gaat hier om klachten door bijvoorbeeld problemen met buren of omgeving, met de huurprijs of betaling, met het onderhoud of met de medewerkers. U kunt dan schriftelijk een klacht indienen. Deze wordt dan behandeld binnen de organisatie zelf. Binnen tien werkdagen heeft u een eerste reactie in huis. Dan weet u wie uw klacht in behandeling heeft en binnen welke termijn u antwoord krijgt. Afspraken die daarbij worden gemaakt, staan op papier en worden nagekomen. Bent u niet tevreden met de oplossing, dan kunt u een klacht indienen bij de Regionale Klachtenadviescommissie. Deze commissie van de Zeeuwse-Vlaamse woningcorporaties is sinds 1998 operationeel. De Regionale Klachtenadviescommissie bestaat uit drie commissieleden. Zij behandelt klachten en geschillen voor de corporatie en doet uitspraak in geschillen tussen huurder en verhuurder als die er samen niet uitkomen.
U kunt de Klachtenadviescommissie benaderen via de ambtelijk secretaris, Tanja van Vlierberghe. Het volledig ingevuld klachtenformulier dient u op te sturen aan:
Regionale Klachtenadviescommissie
t.a.v. mevrouw T. van Vlierberghe
Postbus 269
4530 AG Terneuzen.
De volledige procedures, klachtenformulier en reglement klachtencommissie kunt u hier downloaden:
Huurcommissie
Elke huurder kan een beroep doen op huurcommissie. De huurcommissie is een onafhankelijke overheidsinstelling. Naast het beoordelen van de ernst van individuele klachten verstrekt de huurcommissie ook informatie door middel van folders en publicaties. De huurcommissie houdt zich bezig met zaken als: achterstallig onderhoud, te veel of onterecht betaalde servicekosten of all-in-huurprijs. Het adres van de huurcommissie is: Postbus 16495, 2500 BL Den Haag, telefoonnummer: 0800-4887243, website: www.huurcommissie.nl