Nieuwe huurder
Welkom bij Woonstichting Hulst!
Tijdens het ondertekenen van het huurcontract en de sleuteluitreiking heeft u veel informatie ontvangen over uw woning en de procedures bij Woonstichting Hulst. Hieronder staan enkele veel gestelde vragen voor u als nieuwe huurder.
Hoe betaal ik de huur?
Bij het ondertekenen van het huurcontract heeft u een automatische incasso afgegeven.
Hoe meld ik een technische klacht tijdens de verhuisperiode?
Ook tijdens de verhuisperiode kunt u uw verzoek indienen via een reparatieverzoek.
Ben ik verplicht om spullen van de vorige huurder over te nemen?
Nee, u bent niet verplicht om spullen van de vertrekkende huurder over te nemen. Wij stellen de vertrekkende huurder in de gelegenheid om spullen, die in een goede staat verkeren, aan de nieuwe bewoner ter overname aan te bieden. Denk hierbij aan tapijt, laminaat, gordijnen enzovoorts.
Het overnemen van spullen is iets tussen de vertrekkende bewoner en de nieuwe bewoner. Woonstichting Hulst mengt zich hier niet in. Neemt u iets van elkaar over. Dan kunt u dit invullen op het overnameformulier. De vertrekkende huurder heeft hiervoor een formulier van ons gekregen. Alle spullen moeten hierop vermeld worden, voorzien van de handtekening van de vertrekkende en nieuwe bewoner. Dit formulier levert de vertrekkende bewoner bij de opzichter in tijdens de eindkeuring. Zo weten wij wat er in de woning achter mag blijven.
Staat uw vraag er niet bij? Kijk dan bij veel gestelde vragen.